0

Handlekurven din er tom

Salgs- og leveringsbetingelser

Lirumlarumleg.no er en dansk privateid virksomhet som selger et stort utvalg av kvalitetsleker og interiør til barn i alderen 0 – 10 år. Selskapet har hovedkontor i Hornbæk i Danmark. LirumLarumLeg.no følger norsk lovgivning, og du som forbruker er beskyttet av gjeldende norske lover og regler.

Lirumlarumleg.no tilbyr:

  • 30 dagers angrerett. Bedre enn lovbestemt angrerett på 14 dager.
  • Norsk returadresse.
  • Effektiv levering av varene til ditt postkontor / post i butikk med Bring.
  • Priser som inkluderer alle avgifter, slik som MVA og tollavgifter – ingen overraskelser.
  • Sporingskode på alle forsendinger – slik at du kan følge din pakke.
  • Betaling med Visa, Mastercard og Vipps.
  • Fast fraktpris på kr. 99,-.
  • Fri frakt over 2000,-
  • Levering av møbler og annet tunggods med fraktfirma fra kr. 3500,- (utvalgte postnummer)
  • Fin og professjonell gaveinnpakning til 10 kr. pr. pakke

    Under kan du lese våre komplette salgsbetingelser, som er basert på forbrukerombudets standard salgsbetingelser for kjøp av varer over internett. Dersom du har spørsmål til våre salgsbetingelser er du velkommen til å kontakte vår kundeservice pr e-post kundeservice@lirumlarumleg.no eller pr telefon 21 98 44 90 (åpen mandag – fredag kl. 10:00 – 15:00).

    Innholdsfortegnelse:

    1. Avtalen
    2. Partene
    3. Pris
    4. Avtaleinngåelse
    5. Ordrebekreftelse og sporingskode
    6. Betaling
    7. Levering og fraktkostnad
    8. Risikoen for varen
    9. Angrerett
    10. Reklamasjon
    11. Personopplysninger
    12. Copyright
    13. Konfliktløsning


    1. Avtalen
    Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere. Er kjøper under 18 år kan han bare handle på oppkrav eller betale ved levering. Kjøper kan også få en myndig, for eksempel en foresatt til at gjøre handlen for seg.

    2. Partene
    Selger er Lirum Larum Leg, c/o Scanviso AS, Andersrudveien 1, 1914 Ytre Enebakk. Org. nr. 916 816 235. Tlf. 21 98 44 90, e-postadresse: kundeservice@lirumlarumleg.no, og betegnes i det følgende som Selger/Selgeren.

    Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som Kjøper/Kjøperen. Personer som handler på LirumLarumLeg.no skal være myndig.

    3. Priser
    Alle priser er inkludert toll og mva. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før betaling og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje osv. 

    4. Avtaleinngåelse
    Avtalen er bindende for begge parter når du har sendt sin bestilling til Lirum Larum Leg. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra Lirum Larum Leg i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i din bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

    5. Ordrebekreftelse 
    Når Lirum Larum Leg har mottatt din bestilling, sender Lirum Larum Legn en ordrebekreftelse pr. e-post til deg. Det anbefales at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, må du ta kontakt med Lirum Larum Leg så snart som mulig.

    Det kan forekomme at enkelte varer er utsolgt, og dette vil forlenge leveringstiden. I utsolgtsituasjoner blir du kontaktet. Lagerstatus fremkommer under hvert produkt i nettbutikken. Selger tar forbehold om feil i lagerstatus. 


    6. Betaling
    Lirum Larum Leg tar imot betaling med følgende betalingskort: Visa, Maestro, Mastercard og ViaBill. Lirum Larum Leg tar ikke gebyr ved betaling. Ved betaling med kort trekkes beløpet fra din konto først når varene sendes fra Lirum Larum Leg. Lirum Larum Leg trekker aldri større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet. Lirum Larum Leg kan reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling.

    7. Levering og fraktkostnad
    Levering av varen fra Lirum Larum Leg til deg skjer på den måten, på det stedet og til det tidspunktet som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. 

    Lirum Larum Leg sørger for levering med Bring/posten eller fraktfirma, og bestreber å sende varene til deg så raskt som mulig. Normalt vil du motta din pakke innen 2-5 hverdager. Lirum Larum Leg sender pakker fra Danmark til Norge i løbet af 1-3 hverdager.  

    Når pakken sendes fra Lirum Larum Leg vil du motta en e-post med sporingskode slik at du kan følge pakken. Rask levering forusetter at Bring overholder sine leveringsfrister. Lirum Larum Leg kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser hos Bring/Posten eller frakfirma.

    Skulle leveringen bli forsinket fra vår side sendes en beskjed om dette på e-post snarest mulig.

    Med mindre noe annet er uttrykkelig avtalt og hvis en levering forsinkes mer enn 30 hverdager og ikke skyldes deg som kunde har du rett til å heve kjøpet. Dersom betaling er gjort på forskudd og kjøpet heves, foretas tilbakebetaling innen 14 dager. 

    Ved kjøp av en lagervare sammen med en skaffevare sendes hele ordren samlet som en pakke når alle varene er hos Lirum Larum Leg.

    Hvis du ikke henter din bestilling på postkontoret eller et postutleveringssted innenfor avhentingsfristens utløp sendes pakken i retur til Lirum Larum Leg. I slike tilfeller oppkrever Lirum Larum Leg et frakt- og ekspedisjonsgebyr på 250,- kr hvilket fratrekkes ditt returbeløp. Ønsker du å kjøpe varen igjen, må du legge inn en ny bestilling. Samme vilkår gjelder dersom du har oppgitt feil leveringsadresse på din bestilling.

    Hvis du mot forventning oppdager synlige skader på din forsendelse, ber vi deg melde det uten unødvendig opphold. Ved synlige skader på emballasje, skal dette (ved fragtforsendelser) noteres på fraktbrev av mottaker og kvitteres av sjåfør. Ved øvrige skader som oppdages etter utpakning skal du melde det LirumLarumLeg, som straks vil behandle saken.

    Større møbler leveres umontert med medfølgende monteringsveiledning.

    8. Risikoen for varen
    Risikoen for varen går over på deg som kjøper, når varen er overtatt av deg i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og du unnlater å overta en vare som er stilt til din rådighet etter avtalen, har du likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

    9. Angrerett
    Lirum Larum Leg følger norsk angrerettlov. Du har rett til å angre et kjøp uten begrunnelse innen 30 dager. Dette forutsetter at du ikke har tatt varen i bruk og at den blir returnert til Lirum Larum Leg i vesentlig samme stand som ved mottakelse. Angrefristen utløper 30 dager etter den dato du eller en annen person, som du selv har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besittelse.

    Angrefristen er overholdt dersom du gir Lirum Larum Leg beskjed om at du angrer kjøpet innen angrefristens utløp. For å benytte angreretten kan du sende en e-post til kundeservice@lirumlarumleg.no, eller ringe telefonnummer 21 98 44 90. Meldingen må inneholde kjøpers navn, ordrenummer og hvilket produkt returen. Fysisk angrerettskjema er vedlagt alle bestillinger. 

    Hvis du har bestilt flere varer i én ordre, og Lirum Larum Leg ikke kan levere varene samtidig, løper angrefristen fra du eller en annen person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den siste varen på ordren i fysisk besittelse.

    Tilbakebetaling ved retur.
    Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til Lirum Larum Leg uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Lirum Larum Leg er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til deg innen 14 dager fra den dagen Lirum Larum Leg mottar varen. Lirum Larum Leg har rett til å holde tilbake betalingen til vi har mottatt varene fra deg. Ved kjøp av gaveinnpakning ophører angreretten når tjenesten er fullt utført og pengene refunderes derfor ikke for gaveinnpakning.

    Har du betalt med bankkort, kan det gå 1-3 hverdager til pengene er på konto.
    Har du betalt med Mastercard kan det gå opp til 30 dager. (Dette har ikke noe med Lirum Larum Leg å gjøre)
    Har du betalt med Viabill, blir pengene satt inn på din Viabill konto.
    Har du betalt med gavekort, blir pengene satt tilbake på ditt gavekort igjen.     
    Ved bankoverførsel kan det gå 5-10 bankdager før pengene er på konto.

    Returkostnad
    Ved bruk av angreretten må du betale fraktkostnaden ved tilbakesending av varen. Du kan bestille en returetikett med sporing til 59 kr. her.  Lirum Larum Leg aksepterer ikke varer som sendes i oppkrav. For møbler og stort gods som krever avhenting på din adresse, kan Lirum Larum Leg bestille en returafvhetning. Dette koster opp til 400 kr.

    Emballasje
    Varen skal leveres tilbake i sin originalemballasjen. Den originale emballasjen utgjør en vesentlig del av varens verdi og er derfor en avgjørende faktor for om Lirum Larum Leg kan selge varen som ny til en annen kunde. Den originale emballasjen må ikke teipes, frankeres og lignende. Du må sende produktet retur i den originale emballasjen for å kunne gjøre bruk av angreretten. Det er ditt ansvar at varen er forsvarlig pakket når du returnerer varen.

    Undersøkelse av varen
    Du kan undersøke og prøve varen hjemme på samme måte som du gjør i en fysisk forretning, men du kan ikke ta den i normal bruk. Hvis du har brukt varen på en måte som man ikke ville tillate i en forretning, og varen på grunn av dette ikke kan selges videre til full pris, må du regne med at Lirum Larum Leg trekker verdiforringelsen fra det beløpet du skal ha tilbake. Dersom varen ikke lenger har en salgsverdi, tilbakebetaler Lirum Larum Leg ikke kjøpsbeløpet.

    Hva skal sendes tilbake, og hvor?
    Ved bruk av angreretten skal du sende varen tilbake til Lirum Larum Leg sammen med en kopi av ordrebekreftelsen samt utfylt angreskjema, som du finner her; www.lirumlarumleg.no/angreskjema. Godt innpakket sendes pakken til vår returadresse:

    LirumLarumLeg.no
    Postboks 19
    4855 Froland


    10. Reklamasjon ved mangel
    Dersom en vare viser seg å ha feil eller mangler gjelder forbrukerkjøpslovens bestemmelser. Du kan reklamere på mangler eller feil ved varen innen 2 år fra leveringstidspunktet ved å henvende deg via tlf. 21 98 44 90 eller e-post kundeservice@lirumlarumleg.no.

    Hvis det foreligger en mangel ved varen må du innen rimelig tid, og senest 2 måneder etter at feilen ble oppdaget, eller burde ha blitt oppdaget, gi Lirum Larum Leg melding om at du vil påberope deg mangelen.

    Dersom en vare eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år.

    Mangler ved varen betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, få pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette betinger selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig behandling eller vedlikehold av produktet.

    Ved feil eller mangel i en leveranse skal du sende en e-post til kundeservice@lirumlarumleg.no med informasjon om ordrenummer, en beskrivelse av mangelen samt et bilde som viser mangelen. Ved slike tilfeller bes du ta vare på originalemballasjen. Avhengig av den konkrete situasjonen vil du motta videre instrukser.

    Er reklamasjonen berettiget refunderer Lirum Larum Leg dine rimelige fraktomkostninger ved å sende varen i retur. I motsatt fall skal du selv betale utgifter til transport, herunder våre fraktomkostninger til returnering av varen etter undersøkelse. Dersom reklamasjonen ikke er berettinget kan Lirum Larum Leg kreve et beløp opp til kr. 200,- for arbeidet med undersøkelse av varen.

    Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje. Du har selv ansvaret for pakken/varene inntil Lirum Larum Leg mottar den. Ta derfor vare på postkvitteringen inkl. opplysninger om fraktomkostninger samt evt. sporingsnummer. 

    Ved forsinket leveranse av varen må krav rettes til Selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

    Tilbakebetaling ved reklamasjon. 

    Tilbakebetaling ved reklamasjon skjer innen 14 dager.

    Har du betalt med bankkort, kan det gå 1-3 hverdager til pengene er på konto.
    Har du betalt med mastercard kan det gå opp til 30 dager. (Dette har ikke noe med Lirum Larum Leg å gjøre)
    Har du betalt med Viabill, blir pengene satt inn på din Viabill konto.
    Har du betalt med gavekort, blir pengene satt tilbake på ditt gavekort igjen.     
    Ved bankoverførsel kan det gå 5-10 bankdager før pengene er på konto.

    Reklamasjoner sendes til:

    LirumLarumLeg.no
    Postboks 19
    4855 Froland

    11. Personvern og cookies
    Personvern
    Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er Lirum Larum Leg. Med mindre du samtykker til noe annet kan Lirum Larum Leg, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at Lirum Larum Leg skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Dine personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at Lirum Larum Leg skal få gjennomført avtalen med deg, eller i lovbestemte tilfeller.

    For at du skal kunne handle fra Lirum Larum Leg må du registrere deg som bruker med følgende personlige opplysninger:

    Navn
    Adresse
    Telefonnummer
    e-postadresse.

    Personopplysningene registreres hos Lirum Larum Leg og oppbevares i 5 år hvoretter det automatisk slettes. Lirum Larum Leg registrerer dine personopplysninger med det formål å kunne levere varen til deg.

    Når det samles inn personopplysninger via lirumlarumleg.no, garanterer Selger at det alltid skjer etter ditt uttrykkelige samtykke, slik at Kjøer er informert om nøyaktig hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor. Som registrert hos LirumLarumLeg.no har du alltid rett til å nekte registreringen og du har, i henhold til persondataloven, rett til innsikt i hvilke opplysninger Lirum Larum Leg har registrert om deg og du kan kreve at personopplysninger endres eller slettes. Du kan også melde fra om at din informasjon ikke skal kunne benyttes til direkte markedsføring. Henvendelse i forbindelse med dette rettes til Lirum Larum Leg via e-post: kundeservice@lirumlarumleg.no. Den dataansvarlige for lirumlarumleg.no er Anja Lytzen. 

    Cookies / informasjonskapsler
    Ved å benytte lirumlarumleg.no aksepterer du at det benyttes cookies på nettsiden. En cookie / informasjonskapsel er liten kode som lagres som en tekstfil på din datamaskin. Gjennom en cookie kan informasjon fra den datamaskinen som besøker hjemmesiden lagres og oppbevares til neste gang nettsiden besøkes av den samme datamaskinen. Dette gjøres både for å forbedre den enkelte brukers opplevelse av nettstedet, og for å samle inn generell informasjon omkring bruken av nettstedet.

    Via innstillinger kan du få din nettleser til å informere om når du mottar en cookie, eller du kan velge å slå cookies helt av. Da vil du kunne oppleve at funksjoner på nettsidene ikke lenger virker optimalt eller etter hensikt.

    Cookies kan slettes via din browser. Metoden avhenger av hvilken nettleser som benyttes – se mer i hjelp menyen i din nettleser. OBS! Hvis alle cookies slettes fra PC'en vil alle lagrede brukernavn og passord fra forskjellige nettsteder også bli slettet. Les mer om cookies her https://lirumlarumleg.no/cookies.


    12. Copyright
    Alt bilde- og tekstmateriale på www.lirumlarmuleg.no er underlagt beskyttelse i henhold til åndsverkloven. Overtredelse kan medføre krav om erstatning, vederlag og godtgjørelse.


    13. Konfliktløsning
    Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
    Vi følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelse ved en eventuell tvist.

    få inspirasjon