PRODUKT   ANTALL PRIS
Frakt Kr. 59,00

I alt inkl. mva Kr. 0

Salgs- og leveringsbetingelser

LirumLarumLeg.no er en dansk privateid virksomhet som selger et stort utvalg av kvalitetsleker til barn i alderen 0 – 10 år, samt alt til innredning av barnerommet. Selskapet har hovedkontor i Hornbæk i Danmark. LirumLarumLeg.no følger norsk lovgivning, og du som forbruker er beskyttet av gjeldende norske lover og regler.

LirumLarumLeg.no tilbyr:

  • 30 dagers angrerett.
  • Norsk returadresse.
  • Effektiv levering av varene til ditt postkontor / post i butikk med Bring.
  • Priser som inkluderer alle avgifter, slik som MVA og tollavgifter – ingen overraskelser.
  • Sporingskode på alle forsendinger – slik at du kan følge din pakke.
  • Betaling med Visa og Mastercard.
  • Fast fraktpris på kr. 59,-.
  • Levering med fraktfirma BHS Logistics kr. 400,- (utvalgte postnumre)

Under kan du lese våre komplette salgsbetingelser, som er basert på forbrukerombudets standard salgsbetingelser for kjøp av varer over internett. Dersom du har spørsmål til våre salgsbetingelser er du velkommen til å kontakte vår kundeservice pr e-post kundeservice@LirumLarumLeg.no eller pr telefon 21 98 44 90 (åpen mandag – fredag kl. 09:30 – 15:30).


Innholdsfortegnelse:

1. Avtalen
2. Partene
3. Pris
4. Avtaleinngåelse
5. Ordrebekreftelse og sporingskode
6. Betaling
7. Levering og fraktkostnad
8. Risikoen for varen
9. Angrerett
10. Reklamasjon
11. Personopplysninger
12. Copyright
13. Konfliktløsning


1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere. Er kjøper under 18 år kan han bare handle på oppkrav eller betale ved levering. Kjøper kan også få en myndig, for eksempel en foresatt til at gjøre handlen for seg.


2. Partene
Selger er Lirum Larum Leg, c/o Athene VAT service AS, Postboks 4691 Nydalen, 0405 Oslo. Org. nr. 916 816 235. Tlf. 21 98 44 90, e-postadresse: kundeservice@LirumLarumLeg.no, og betegnes i det følgende som Selger/Selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som Kjøper/Kjøperen. Personer som handler på LirumLarumLeg.no skal være myndig.


3. Priser
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.


4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Ordrebekreftelse og sporingskode
Når Selgeren har mottatt Kjøperens bestilling, sender Selgeren en ordrebekreftelse pr. e-post til Kjøperen. Det anbefales at Kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, må Kjøperen ta kontakt med Selger så snart som mulig.

Når pakken sendes fra Selger vil Kjøper motta en e-post med sporingskode slik at Kjøper kan følge pakken.


6. Betaling
Selger tar imot betaling med følgende betalingskort: Visa, Maestro og Mastercard. Selger tar ikke gebyr ved betaling. Ved betaling med kort trekkes beløpet fra Kjøpers konto først når varene sendes fra Selger. Selger trekker aldri større beløp enn det Kjøper har godkjent ved kjøpet. Selgeren kan reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling.

7. Levering og fraktkostnad
Levering av varen fra Selgeren til Kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Fast fraktkostnad på alle ordre er 59,- kroner.

Selger sørger for levering med Bring, og bestreber å sende varene til Kjøper så raskt som mulig. Normalt vil Kjøper motta sin pakke 2 -5 hverdager. Selger sender pakker fra Danmark til Norge i løbet af 1-3 hverdager (unntatt helligdager). Dersom bestillingen er gjennomført senest kl. 10 på en av disse dagene, sendes pakken samme dag. Pakken leveres til nermeste postkontor / post i butikk med Bring. 

Selger lagerfører alle varer som finnes i nettbutikken. Dog kan det forekomme at enkelte varer er utsolgt, noe som vil kunne forlenge leveringstiden. I slike tilfeller vil Selger kontakte Kjøper. Lagerstatus fremkommer under hvert produkt i nettbutikken. Selger tar forbehold om feil i lagerstatus.

Dersom ordren utelukkende består av lagervarer vil Kjøper motta bestillingen 2-5 virkedager etter at ordren er sendt fra vårt lager, avhengig av hvor langt nord i Norge pakken skal sendes.

Når pakken sendes fra Selger vil Kjøper motta en e-post med sporingskode slik at Kjøper kan følge pakken. Rask levering forusetter at Bring overholder sine leveringsfrister. Selger kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser hos Bring.

Skulle leveringen bli forsinket fra Selgers side sendes en beskjed om dette på e-post snarest mulig.

Med mindre noe annet er uttrykkelig avtalt og hvis en levering forsinkes mer enn 30 virkedager og ikke skyldes deg som Kunde har du rett til å heve kjøpet. Dersom betaling er gjort på forskudd og kjøpet heves, foretas tilbakebetaling innen 14 dager. 

Ved kjøp av en lagervare sammen med en skaffevare sendes hele ordren samlet som en pakke når alle varene er hos Selger.

Hvis Kjøper ikke henter sin bestilling på postkontoret eller et postutleveringssted innenfor avhentingsfristens utløp mottar Selger pakken i retur. I slike tilfeller oppkrever Selger et frakt- og ekspedisjonsgebyr på 250,- kr hvilket fratrekkes Kjøpers returbeløp. Ønsker kunden å kjøpe varen igjen må han legge inn en ny bestilling. Samme vilkår gjelder dersom Kjøper har oppgitt feil leveringsadresse på sin bestilling.

Hvis du mot forventning oppdager synlige skader på din forsendelse, ber vi deg melde det uten unødvendig opphold. Ved synlige skader på emballasje, skal dette (ved fragtforsendelser) noteres på fraktbrev av mottaker og kvitteres av sjåfør. Ved øvrige skader som oppdages etter utpakning skal du melde det LirumLarumLeg, som straks vil behandle saken

8. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på Kjøperen når varen er overtatt av Kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og Kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har Kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

9. Angrerett
Lirum Larum Leg følger norsk angrerettlov. Kjøper har rett til å angre et kjøp uten begrunnelse innen 30 dager. Dette forutsetter at Kjøper ikke har tatt varen i bruk og at den blir returnert til Selger i vesentlig samme stand som ved mottakelse. Angrefristen utløper 30 dager etter den dato Kjøper eller en annen person, som Kjøper selv har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besittelse.

Angrefristen er overholdt dersom Kjøper gir Selger beskjed om at Kjøper angrer kjøpet innen angrefristens utløp. For å benytte angreretten kan Kjøper sende en e-post til kundeservice@LirumLarumLeg.no, eller ringe telefonnummer 21 98 44 90. Meldingen må inneholde Kjøpers navn, hvilket ordrenummer og produkt returen gjelder samt en kort beskrivelse av hvorfor Kjøper ønsker å returnere varene.

Hvis Kjøper har bestilt flere varer i én ordre, og Selger ikke kan levere varene samtidig, løper angrefristen fra Kjøper eller en annen person, som Kjøper har valgt (dog ikke transportøren) får den siste varen på ordren i fysisk besittelse.

Tilbakebetaling av penger
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til Kjøperen innen 14 dager fra den dag Selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til Selgers rådighet. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen. Betaling fra Selger til Kjøper gjøres til samme konto som ble benyttet ved kjøpet, med mindre annet er avtalt.

Returkostnad
Ved bruk av angreretten skal Kjøper betale fraktkostnaden ved tilbakesending av varen. Kjøperen er ansvarlig for eventuelt bortkomne varer, så det anbefales å ta vare på postkvitteringen og evt. sporingskoden. Selger aksepterer ikke varer som sendes i oppkrav.

Emballasje
Varen skal leveres tilbake i sin originalemballasjen. Den originale emballasjen utgjør en vesentlig del av varens verdi og er derfor en avgjørende faktor for om Selger kan selge varen som ny til en annen kunde. Den originale emballasjen må ikke teipes, frankeres og lignende. Kjøper må sende produktet retur i den originale emballasjen for å kunne gjøre bruk av angreretten. Det er Kjøpers ansvar at varen er forsvarlig pakket når Kjøper returnerer varen.

Undersøkelse av varen
Kjøper kan undersøke og prøve varen hjemme på samme måte som man gjør i en fysisk forretning, men Kjøper kan ikke ta den i normal bruk. Hvis Kjøper har brukt varen på en måte som man ikke ville tillate i en forretning, og varen på grunn av dette ikke kan selges videre til full pris, må Kjøper regne med at Selger trekker verdiforringelsen fra det beløpet Kjøper skal ha tilbake. Dersom varen ikke lenger har en salgsverdi, tilbakebetaler Selger ikke kjøpsbeløpet.

Hva skal sendes tilbake, og hvor?
Ved bruk av angreretten skal Kjøper sende varen tilbake til Selgeren i original emballasje sammen med en kopi av ordrebekreftelsen samt utfylt angreskjema, som du finner her; www.lirumlarumleg.no/angreskjema. Godt innpakket sendes pakken til vår returadresse:

LirumLarumLeg.no
Postboks 19
4855 Froland


10. Reklamasjon ved mangel
Dersom en vare viser seg å ha feil eller mangler gjelder forbrukerkjøpslovens bestemmelser. Kjøper kan reklamere på mangler eller feil ved varen innen 24 måneder fra leveringstidspunktet ved å henvende deg til via telefonnummer 21 98 44 90 eller e-post kundeservice@LirumLarumLeg.no.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må Kjøper innen rimelig tid, og senest 2 måneder etter at feilen ble oppdaget, eller burde ha blitt oppdaget, gi Selger melding om at Kjøper vil påberope seg mangelen.

Mangler ved varen betyr at Kjøper enten kan få varen reparert, byttet, få pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon. Dette betinger selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig behandling eller vedlikehold av produktet.

Ved feil eller mangel i en leveranse skal Kjøperen sende en e-post til kundeservice@LirumLarumLeg.no med informasjon om ordrenummer, en beskrivelse av mangelen samt et bilde som viser mangelen. Ved slike tilfeller bes Kjøperen ta vare på originalemballasjen. Avhengig av den konkrete situasjonen vil Kjøper motta videre instrukser.

Er reklamasjonen berettiget refunderer Selger Kjøpers rimelige fraktomkostninger ved å sende varen i retur. I motsatt fall skal Kunden selv betale utgifter til transport, herunder våre fraktomkostninger til returnering av varen etter undersøkelse. Dersom reklamasjonen ikke er berettinget kan Selger kreve et beløp opp til kr. 200,- for arbeidet med undersøkelse av varen.

Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje. Kjøper har selv ansvaret for pakken/varene inntil Selgeren mottar den. Ta derfor vare på postkvitteringen inkl. opplysninger om fraktomkostninger samt evt. sporingsnummer. Bemerk! Selger aksepterer ikke pakker som blir sendt pr postoppkrav.

Ved forsinket leveranse av varen må krav rettes til Selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

Reklamasjoner skal sendes til:

LirumLarumLeg.no
Postboks 19
4855 Froland

11. Personvern og cookies
Personvern
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er Selger. Med mindre Kjøperen samtykker til noe annet kan Selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at Selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at Selger skal få gjennomført avtalen med Kjøperen, eller i lovbestemte tilfeller.

For at Kjøper skal kunne handle fra Selger må Kjøper registrere seg som bruker med følgende personlige opplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
e-postadresse.

Personopplysningene registreres hos Selger og oppbevares i 5 år hvoretter det automatisk slettes. Selger registrerer dine personopplysninger med det formål å kunne levere varen til Kjøper.

Når det samles inn personopplysninger via LirumLarumLeg.no, garanterer Selger at det alltid skjer etter ditt uttrykkelige samtykke, slik at Kjøer er informert om nøyaktig hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor. Som registrert hos LirumLarumLeg.no har Kjøper alltid rett til å nekte registreringen og Kjøper har, i henhold til persondataloven, rett til innsikt i hvilke opplysninger Selger har registrert om Kjøper og du kan kreve at personopplysninger endres eller slettes. Du kan også melde fra om at din informasjon ikke skal kunne benyttes til direkte markedsføring. Henvendelse i forbindelse med dette rettes til Selger via e-post: kundeservice@LirumLarumLeg.no. Den dataansvarlige for LirumLarumLeg.no er Anja Lytzen. 

Cookies / informasjonskapsler
Ved å benytte LirumLarumLeg.no aksepterer Kjøper at det benyttes cookies på nettsiden. En cookie / informasjonskapsel er liten kode som lagres som en tekstfil på Kjøperens datamaskin. Gjennom en cookie kan informasjon fra den datamaskinen som besøker hjemmesiden lagres og oppbevares til neste gang nettsiden besøkes av den samme datamaskinen. Dette gjøres både for å forbedre den enkelte brukers opplevelse av nettstedet, og for å samle inn generell informasjon omkring bruken av nettstedet.

Via innstillinger kan brukeren få sin browser til å informere om når brukeren mottar en cookie, eller brukeren kan velge å slå cookies helt av. Da vil man kunne oppleve at funksjoner på nettsidene ikke lenger virker optimalt eller etter hensikt.

Cookies kan slettes via din browser. Metoden avhenger av hvilken browser som benyttes – se mer i hjelp menyen i din browser. OBS! Hvis alle cookies slettes fra PC'en vil alle lagrede brukernavn og passord fra forskjellige nettsteder også bli slettet. Les mer om cookies her https://lirumlarumleg.no/cookies.


12. Copyright
Alt bilde- og tekstmateriale på www.lirumlarmuleg.no er underlagt beskyttelse i henhold til åndsverkloven. Overtredelse kan medføre krav om erstatning, vederlag og godtgjørelse.


13. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.